top of page

Longest Night Run or Ride 2017

Böyle mutlu bir şekilde finishe varmak ne güzel değil mi? Peki fotoğrafın hikayesini okumaya nedersiniz? Karanlıkta koştum, geldim ve son olarak yazdım. Buyrun;

Yarış Adı: Longest Night Run or Ride

Organizasyon: Uzun Etap

Tarih: 23 Aralık 2017, Cumartesi

Mesafe: 21.6km Süre: 120dk 54s

Genel Sıralama: 14. (226 Sporcu) Yarış Tipi: Gece Koşusu

Mayıs-Haziran aylarında başlayan ve Temmuz ayında iyice muzdarip olduğum göğüs ağrıları nedeniyle spordan-yarıştan uzak kaldım. Ayrıntılarını başka bir yazıda paylaşacağım ağrılarım nedeni ile kardiyoloji birimi ile fazla haşır neşir oldum. Yaşadığım sağlık problemi ile ilgili bir gözlem sürecindeyim. Bu sırada çokça düşündüm ve hayatımda çeşitli değişiklikler yapmaya karar verdim. Eylül sonu itibari ile antrenmanlara başladım ve kontrollü bir şekilde yarışlara katılmaya karar verdim. 2017 sonuna kadar üç yarış belirledim. Bunlar oryantiring yarışı olan ist5days, patika koşusu olan Geyik Koşuları ve son olarak raporunu okuduğunuz Longest Night Run/Ride. İlk iki yarış daha önce katıldığım yarışlar olduğu için geçmiş verilerim ile kıyaslama imkanı olacağı için seçildi. Bu yarış ise sadece adı nedeni ile seçildi. En uzun gece vb coğrafik olarak önem arz eden günleri çok seviyorum. Bu nedenle Oryantiring Akademi’yi tam olarak ekinoks tarihlerinden biri olan 21 Mart 2015’te kurduk.

Yarışa ilk kez katılıyordum ve bu alanda daha önce hiç koşmadığım için tamamen yeni bir tecrübe olacaktı. Daha önce deneyimlemiş arkadaşlarıma danıştım çoğu işaretlere dikkat etmemi ve parkurdan çıkmamam konusunda uyardı. Onlar ne kadar uyarsa da işaretli parkurdan neden çıkılacağını anlamakta zorluk çekiyordum ta ki yarış günü böyle bir sorun yaşandığını duyuncaya kadar (Aşağıda konuyu açıkladım). Siteyi iyice inceledim ve diğer sporcuların yarış raporlarını okudum. Asla Durma’nın tecrübesini aktardığı videoları izleyerek nasıl bir ortam ile karşılaşacağımı öğrendim. Böylece ilk kez katılmış olsam da epey hazırlanmış oldum. Bu nedenle her katılımcının yarış raporunu hazırlaması ve videolar çekmesi oldukça önemli. Tecrübelerini paylaşan bütün arkadaşlara teşekkürler, iyi ki varsınız.

Beni bilen bilir her yarış son dakikalarda hazırlanır ve bir anda koşmaya başlarım. Bunun nedeni öncelikle antrenör olduğum için sporcularımla ilgilenmek. Diğer bir nedeni ise yarışlarla ilgili stres yaşamamam ve paniklemediğim için de çıkışa yetişmezsem; dert etmem. Peki, neden bu yarıştan 4 saat önce etkinlik alanındaydım? Biraz değişiklik yapmak istedim ve organizasyonun yarış öncesi konser gibi renkli aktiviteler yapması da kararımı kolaylaştırdı. Yalnız kapalı bir alanın mevcut olmaması ve havanın bu derece soğuk olma ihtimalini pek düşünmemiştim. Daha da önemlisi yemek yiyebileceğim bir ortam da olmaması yarış öncesi iyi işaretler olmadı. Soğuk nedeni ile yarışa kayıtlı dört arkadaşımın etkinliğe gelmemesi de cabası. Bu şekilde geçen bir saat sonrasında ne yapıyorum burada diye düşünceler sardı. Biraz yürüyüş ve self-motivation sonrası bu yarışı tamamlamamın benim için ne kadar da önemli olduğunu hatırladım. Vücudumu test ettiğim diğer iki yarışı iyi bir şekilde tamamlamışken son testi alacağım yarışa böyle hazırlanmamalıydım. Önce karnımı doyuracak çözüm buldum ardından elbiselerimi düzenleyip yarış öncesi sıcak kalmaya çalıştım.

Yarışın koşu bölümünde üç farklı seçenek var 8K, 20K ve 45K şeklinde ben 20K parkuruna kayıt oldum. Bu parkur uzunluğu 21,6 km ve sitede bu şekilde paylaşılmış ama ben dikkat etmemişim. Genel olarak böyle mesafelerde su çantası veya bel çantası taşımıyorum ama zorunlu malzemelerde yazıyor olduğu için yanımda su çantamı götürdüm. Diğer zorunlu malzemeler ise kafa lambası, yedek pil ve düdük. Çanta kafamı çok karıştırmıştı pek kullanmak istemiyordum ve organizasyon görevlilerinden bu konu ile ilgili onay alınca rahatladım. Kullandığım kafa lambası son derece iyi aydınlatan ve şarj edilebilen özellikte olduğu için bu konuda oldukça rahattım. Ne olur ne olmaz diyerek çevirerek şarj edilen mini minnacık bir el fenerini yanıma aldım. Bunun dışında yanıma iki adet jel ve iki küçük bar aldım. INOV8 XTalon ayakkabılarımı tercih ettim hafif olması ve dişli yapısı nedeni ile çıkışlarda çok rahat ediyorum. Kalenji içlik ve tayt sıcak kalmamı sağladı. En dış katman olarak formamı Adidas rüzgarlığımın üstüne giydim. Kulübümün reklamını yapmazsam olmaz. Aynı zamanda Kadıköy Macerası yarışımızın bandanası ile reklam kuşağını kapattım.

Start Verildi

Start 21:00’da verilecekti 10 dakika gecikme ile çıkış koridorunu doldurduk. Her zaman olduğu gibi 1-2 km sonra yürümeye başlayacak arkadaşları en önde toplanma telaşı sarmış. Ben yine en arkada başladım ve önümdekileri geçmek için slalomlarla ilerledim. İlk 1 km kafa fenerimi açmadım bile öyle bir topluluk arasındaydım ki hiç gerek duymamışım. Parkurun ilk kısmı asfalt zemin ardından orman yollarına ve patikalarına doğru devam edip ve finishe ulaşırken tekrar bu asfalt yoldan döndük. Yarışı kendim için 5 bölüme ayırıyorum. İlk bölüm kalabalıktan kurtulma olarak adlandırıyorum ve ne zaman kalabalıktan kurtulmaya çalışsam hızlanmalar yaşıyorum. İkinci bölüm yarış tempomu ayarlamak, bu yarış için belirlediğim süre 120dk’nın altında kalmaktı buna göre tempomu ayarlamalıydım ve öyle yaptım. Üçüncü bölüm inişlerle gelen ani hızlanmalar, en sevmediğim ve beni zorlayan bölüm burası çünkü ben inişleri sevmem. Bu bölümde kendimi frenlemem gerekiyordu çok hızlanmamalıydım hem gece hem de zemindeki taşlar nedeniyle düşmekten korkuyordum. Dördüncü bölüm uzun süren çıkışlar, yarışın ortası itibari ile sürekli olarak yükseklik kazanılan bu bölüme başlarken hızlı başladım. Bu nedenle bir süre sonra sol omzumda ağrılar başladı, tempomu düşürmeye ve omzumu rahatlatmaya karar verdim. Yavaşlayıncaya kadar hiçbir sporcu beni geçmemişti oysa ben sürekli önümdekileri yakalayıp fark açmaya başlamıştım. Bu tarz durumlar genel olarak beni demotive etmez ama oyalanmak için önümde-arkadamda kim olduğuna bakarım. Yavaşladıktan sonra yeniden tempo tuttum ve ağrısız devam edebildim böylece çıkışlar sona ermişti. Son bölüm ise bitişe kadar giden sürekli inişler yarış bitiyor ve artık son kısımlar. Kendimi bitişe doğru motive ediyorum ama düşme korkusu ile hızlanamıyorum. Derken bir anda arkamdan hızlıca Erkan Bacak geçti son 2 km’de beni geçince şaşırdım çünkü onu geçtiğimi hiç hatırlamıyorum. Nereden çıktı anlam veremedim. Benden 40 saniye önce yarışı tamamladı. Bende keyifle ve mutlulukla tagın altından hızlıca geçtim, görevli arkadaşlar madalya vermek için peşimde koşturuyor ben bir haber hala ilerliyorum.

Yarış bitiminde biraz lak lak ardından havanın soğuk olması ve hasta olmamak adına üstümü değiştirmek için kulübeye gittim. Derken Erkan Bacak’a sordum nasıl oldu da arkamdan geldin problem mi yaşadın? Meğer ön grupta bazı sporcular parkur dışına çıkmış ve fazladan koşmuş. Bunun nedeni yönlendirme yapması gereken görevlinin sorumluluk alanına geç varması olarak açıklandı. Organizasyon kendi hatasından kaynaklanan bu durumu çözmek için üç kişiyi birinci ilan etti. Açıkçası kişisel hedeflerimi madalyanın üzerinde gördüğüm için koşan biri olarak bu beni çok ilgilendirmiyor ama üç birinci ilan etmek bana çok saçma geldi. Sohbetler sırasında bu yıl yapılan hatanın aynısının geçen yıl yapıldığını da öğrenmiş oldum. Bence Uzun Etap bu kadar renkli etkinlikler yaparken bu konuya önem vererek sorunu çözmeli. Seneye yine koşacağım ve böyle bir durum ile karşılaşmak aklıma bile gelmeyecek ama olursa neden katılmalıyım sorusuna cevap bulamam. Organizasyon ekibi birkaç küçük değişiklik yaparak çözüm bulabilir, parkur işaretlerinde renk kullanılması ve km tabelalarının yerleştirilmesi gibi. Yine de yarışçı dostlara basit bir önerim var. Duygun’un dediği gibi siz yine de kaybolmak istemiyorsanız gelin sizlere Oryantiring dersleri vereyim :D

Yarışı hedeflenen sürede tamamlamış olmanın dayanılmaz hafifliği ile temiz kıyafetler ve yiyecek atıştırarak recovery bölümü başladı. Kürsü sonuçlarını dinlerken bir yandan esnemeye devam ettim ve kendi sonucumu öğrenmek için listelerin asılmasını bekledim. Yaşanılan problem nedeni ile çeşitli düzenlemeler yapılacağı için sonuç listesi asılmadı ve yayınlanmadı. Alper Saydam sağ olsun kendi derecemi öğrendim 120dk 58 saniye. 20km sandığım parkur için 120dk belirlemiştim ama fazladan 1.6km’yi hesapladığımda çok iyi derece. Genel sıralamayı 14.lük ile tamamladım. Sağlığıma tamamen kavuşunca 100dk civarında bu parkuru tamamlayabileceğimi bilsem de 226 sporcu içerisinde elde ettiğim dereceden çok memnunum. Bu kadar kısa sürede iyi toparladım ve ilk kez katılmama rağmen sorun yaşamadan tamamladım. Yarış sonrası beslenme ve sıvı takviyesine çok dikkat ettim. Güzel bir uyku geçirdim ki normalde Pazar günleri en yoğun olduğumuz gündür. Yarış sonrası rahatça dinlememi iş arkadaşlarıma borçluyum, yokluğumu sorun etmeyen Kuzey Geyikleri Antrenörlerine teşekkür ederim.

Tanıtılan Yazılar
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page